Okej, behövs en ny bil? Då borde du slå till på den här.Saab 9000, kom aldrig längre än två mil utanför fabriken och har knatat på sedan 96. 19000 mil men de första tio stod en gammal farbror för så då är den antagligen bara söndagskörd.Lika stor som en traktor och tungstyrd så in i vassen!! Hoppas du har en stor parkering att svänga runt på för att få in skiten i rutan. Var ägarens stora kärlek i livet tills han gifte sig... Så kan det gå.Bilskrället är trimmat men det är tydligen bara festligt om man kan hantera det. Kan man det inte så skuttar den framåt. Går på tre cylindrar, vart den fjärde tagit vägen är okänt... En slang av något slag behöver också bytas. Vart slangen startar och slutar är heller inte känt men bytas bör den tydligen. Rostig är den dessutom. Inte slangen. Bilen. Spolarvätskan är jämt slut dessutom! Har dock inget med förutnämnda slang att göra.Det påstås att den drar 0,9 när den kvinnliga delen av familjen kör och enbart 0,6 när den manliga delen sitter framför ratten. Det finns dock ingen vetenskaplig fakta på huruvida det stämmer eller ej men det kanske är en fördel om du är man ändå. Den ska snart besiktigas men DET är tydligen bättre att en kvinna gör...Man kan använda den här lilla pärlan till svindyr reservdelsbil, att köra rally med ute på vischan i nån skog, bila runt i världen med eller som första bil när man precis tagit körkort. Det är inget större fel på den egentligen, det har mest varit en viss konkurrens om mannens uppmärksamhet mellan fru och bil.Mellan åtta-tio ska den tydligen vara värd fast då ingår några extremt fräsiga fälgar som om jag förstått det riktigt utgjort minst hälften av bilens coolhetsfaktor. Och vill du ha en fullständigt korrekt beskrivning så bör du nog be om att få prata med herrn i huset.